• Home
  • Ouders
    • Ouders
    • Passend onderwijs
    • Wie doet wat?
    • Onze platforms
      • Onze platforms
      • Stromenland GHUM
      • Stromenland Land van Cuijk
      • Stromenland Nijmegen
      • Stromenland Tussen de Rivieren
    • Onze SO-scholen
    • Ouder- en jeugdsteunpunt
    • Vraag en antwoord
    • Klachten en bezwaar
    • Downloads en links
  • Scholen
    • Scholen
    • Ondersteuning
    • Kindkans
    • Kennisstroom
    • Downloads en links
  • Over ons
    • Over ons
    • Ondersteuningsplan
    • Organisatiestructuur
    • Onze schoolbesturen
    • Ondersteuningsplanraad
    • Samenwerkingspartners
    • Downloads en links
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Inspiratie
    • Infostroom
  • Contact
Staat van het onderwijs 2021
Gepubliceerd op 15 april 2021

Deze week is de Staat van het Onderwijs 2021 gepubliceerd. Ieder jaar maakt de overheid de staat van het onderwijs op, zoals dat in artikel 23 lid 8 van de Grondwet wordt gevraagd. Ze brengen feiten en cijfers bijeen, Ze tonen meerjarige ontwikkelingen en resultaten, we signaleren verbanden en oorzaken.

Fysiek onderwijs, waarbij leraren en leerlingen elkaar echt zien, is belangrijk voor de ontwikkeling van leerlingen. Dat blijkt uit de periode van afstandsonderwijs.

De coronacrisis heeft grote gevolgen voor de ontwikkeling van leerlingen. Scholen zetten inhaal- en ondersteuningssubsidies in om ontstane vertraging in te lopen. Zicht op de ondersteuningsbehoeften van leerlingen, kennis van de leerlijnen en verdieping van vakdidactische vaardigheden zijn nodig om de achterstanden doelgericht aan te kunnen pakken. Tijdens de (gedeeltelijke) sluiting van de scholen schakelden veel teams heel snel over naar onderwijs op afstand. Ze maakten een ‘digitale sprong’. Door de omschakeling naar afstandsonderwijs staan veel scholen in een ontwikkel-, onderzoeks- en uitprobeerstand. Dit heeft een impuls gegeven aan de professionele kwaliteitscultuur. Besturen en scholen kunnen deze verstevigde kwaliteitscultuur benutten om de basisvaardigheden naar een hoger plan te tillen.

Meer leest u in De+staat+van+het+primair+onderwijs+2021

Vorig bericht
Convenant voor- en vroegschoolse educatie ondertekend
Volgend bericht
Nieuwe bestuurder Stromenland

Recente berichten

  • Impactvol werken aan mentale veerkracht 20 maart 2023
  • Vacature contactpersoon jonge kind, orthopedagoog 15 maart 2023
  • Nauwere samenwerking Kentalis en Stromenland 23 januari 2023
  • (Een vermoeden) van hoogbegaafdheid in de klas 16 september 2022
  • Inclusiever onderwijs binnen Stromenland: mooie droom of toekomstige realiteit? 1 september 2022

Categorieën

  • Hoogbegaafdheid (1)
  • Inclusief onderwijs (1)
  • Inspiratie (3)
  • Kennisstroom (7)
  • Mentale veerkracht (1)
  • Moeilijk gedrag (2)
  • Moeilijke groep (1)
  • Nieuws (18)
  • Trauma (1)
  • ZO! Zelfregulatie (1)

Contact

Samenwerkingsverband Stromenland
Panovenlaan 1
6525 DZ Nijmegen
024-3790431
info@stromenland.nl

Menu

Home
Ouders
Scholen
Over ons
Nieuws
Contact

Praktische info

Privacy
Klachten en bezwaar
Inschrijven nieuwsbrief

Onze platforms

GHUM
Land van Cuijk
Nijmegen
Tussen de Rivieren

Copyright 2023 Stichting Passend Onderwijs Stromenland | webdesign Ontverpia i.s.m. Zuiver-C

Deze website gebruikt cookies om de werking te optimaliseren. Als u doorgaat met het gebruik van de website, stemt u hiermee in.